måndag 19 december 2011

Nätshopping del 1

Det senaste året har jag i allt större grad upptäckt de stora fördelarna med att shoppa på nätet. Det är bekvämt, utbudet är större, men framför allt är det billigt om man bara hittar de rätta webbplatserna. Jag tänkte dela med mig av några av mina favoriter, och här kommer den första:














Strawberrynet

Efter att ha läst om Strawberrynet i en rad olika tidningar och på webben så testade jag det första gången för några år sedan. Tyckte att sidan såg rätt billig och oproffsig ut, men jag blev positivt överraskad och är nu en regelbunden kund. Jag shoppar framför allt hårprodukter härifrån. De säljer märken som Sebastian och Tigi för ungefär halva priset om man jämför med frissorna här i Finland och har ett enormt utbud. Till exempel brukar jag köpa mitt favoritschampo Sebastian Hydre härifrån och priset brukar ligga kring 15 euro, jämfört med 25-30 euro hos de flesta frissor i Finland. Senaste gång slog jag till och köpte en flaska på en liter, och den låg på strax över 30 euro, otroligt förmånligt alltså! Jag finns även på deras e-postlista och får olika erbjudanden, till exempel på parfymer, per e-post (kommer att redogöra för de parfymer jag beställde i ett senare inlägg). Vissa märken är ungefär samma pris på Strawberrynet som i butikerna här, så man måste jämföra lite mellan de olika märkena. Jag brukar ofta kolla in deras kampanjer som de brukar lista här för att ta reda på vad de har för aktuella erbjudanden.

Den stora fördelen med Strawberrynet är att frakten är gratis. Lagret finns i Hong Kong, så man måste hålla koll på hur mycket man beställer för så att paketet inte fastnar i tullen här hemma. Beställer man för under 50 euro brukar det sällan vara ett problem, och dessutom kan man beställa hur många gånger som helst i och med att frakten är gratis. De har också ett utmärkt system i och med att de betalar tillbaka evetuella tullkostnader. Det har hänt mig en gång att ett paket med värde på ungefär 60 euro fastnade i tullen och då fyllde jag i deras återbetalningsformulär och fick pengarna tillbaka efter ett par veckor.

Rekommenderar varmt! Och om ni har några specifika frågor om Strawberrynet svarar jag gärna!

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för mascaratipset och tipset om billiga hårprodukter på strawberry.net! Och vad kul att du börjat blogga Cessi! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad kul om du hade någon nytta av det! :) Jag väntar på uppdateringar på din blogg också ;) Kram!

    SvaraRadera