fredag 27 april 2012

Recension: Nuxe Huile Prodigieuse


I Paris köpte jag både guldolja och vanlig torrolja från Nuxe. Tidigare har jag endast prövat guldvarianten och den har blivit en av mina favoritprodukter sommartid! Den ger ett snyggt skimmer, utan att man känner sig för glittrig, och den går otroligt snabbt in i huden och gör den mycket mjuk! Dessutom doftar den gott! 

Nuxe är ett märke som ursprungligen kommer från Paris och oljorna fanns på varje apotek jag gick förbi! De var dessutom nästan hälften så billiga som de är här i Finland! Guldoljan tror jag jag betalade 25 euro för (100 ml), och samma produkt kostar här kring 45 euro! Den ofärgade varianten kostade 19 euro, ett kap!

Men till saken: jag har tidigare inte prövat den ofärgade varianten så jag köpte också den i Paris på grund av det billiga priset. Sedan jag kom hem för snart två veckor sedan har jag använt den varje morgon! Den är mycket lätt att spraya på och breda ut, och det är betydligt mindre kletigt än om man använder bodylotion. Oljan sugs också in i huden otroligt snabbt och ger huden en mycket fin lyster! Det är verkligen en mirakelolja! Jag kan tänka mig att den också är skön att använda under vintern, då jag torkar ut som bara den. Jag har testat den i håret, men inte tillräckligt mycket för att ännu kunna uttala mig om det är en bra lösning eller inte.

Jag rekommenderar varmt båda oljorna, den ofärgade till vardags och guldvarianten till fest! I Finland finns Nuxe att köpa åtminstone på Sokos och Stockmann, eventuellt också på Kicks. Priset är ju förstås dyrare om man jämför med Frankrike, så om ni känner någon som är där eller är på väg kan det löna sig att lägga in en beställning! 

Lippgloss Bitch har också gjort en jämförelse mellan Nuxes guldolja och The Body Shops motsvarande. Läs den här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar